fredag 7 september 2012

De Rosa, Däcktryck etc.


Har jag postat denna? Den är såld nu, men jag ägde den under några månader i våras. SLX-rören är vansinnigt snärtiga!


I dag har jag för övrigt malt ned Fridas MTB i molekyler för att sedan sätta ihop den igen i renare, mer välsmord version. Har även experimenterat lite med däckstryck på min egen MTB. Jag kör helt odämpat och kompenserar detta med större luftvolym i däcken (2,4 tum). Det blir hela tiden en avvägning mellan komfort, rullmotstånd, grepp och punkteringsrisk. Självklart får man även anpassa trycket efter underlag. Jag ligger och pendlar mellan dryga baren och upp emot tre. 2 bar tycker jag funkar bra som allroundstandard. Då väger jag ca 80 kg.

EDIT: Jag hade visst postat den för länge sedan. Börjar visst bli gammal och senil. Är ju trots allt tredjedels till 75...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar