söndag 26 februari 2012

MTB i ett vårigt GBG

Solen skiner och det är plusgrader, lerigt med bara några få isfläckar. Ett sällskap på tre gav sig ut för att finna lyckan i skogen!




som sagt, lite is fanns kvar



Man skulle haft solglasögon.. Hur fint som helst var det. ca 2 timmar i skogen kring delsjöarna-härland tjärn. Vi fann lyckan!

 Efter turen begav vi oss in mot stan. Eftersom Fred lånade min vintercykel, fick det bli min första fixie-tur i år.  Galet kul men det genererade lite träningsvärk i smalbenen.. =)
Fjällsports stor-rea gav mig o Lars nya vantar. Till mig blev det ett par Hestra XC fingervantar, jag tolkar XC som att de passar till både MTB och skidor, även om Hestra kanske inte hade tänkt det så.. Lars fick sig ett par fina tum-vantar, skalvantar med ullvante inuti! Fint ska det vara. Vi är rustade för köld! Tack fjällsport och tack för en fin tur i skogen. Nu ska vi ut igen! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar